Terapia Integracji Sensorycznej

Metoda Integracji Sensorycznej jest jedną z metod stosowanych w terapii dzieci, u których zaobserwować możemy trudności w zakresie:

  • umiejętności ruchowych (słaba koordynacja ruchowa, opóźniony rozwój ruchowy, trudności z utrzymaniem równowagi);
  • problemów emocjonalnych (nadmierna ruchliwość, nerwowość, kłopoty z koncentracją uwagi);
  • opóźnionego rozwoju mowy;
  • opanowywania technik szkolnych (problemy dysleksji);
  • kłopoty z zapamiętywaniem i motywacją do uczenia się;
  • nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD, ADD);
  • nadwrażliwości lub zbyt małej wrażliwości na różne bodźce sensoryczne;
  • nadwrażliwości na ruch ( negatywna reakcja na ruch, choroba lokomocyjna)

Terapia integracji sensorycznej opiera się na ćwiczeniach stymulujących przyjmujących postać zabawy. W Centrum Terapii Emocja prowadzimy zarówno diagnozę jak i terapię SI. Zapewniamy profesjonalnie wyposażone sale i odpowiednią jakość sprzętów. 

Terapia Integracji Sensorycznej opiera się na szczegółowych badaniach diagnostycznych obejmujących: wystandaryzowane testy SI, próby obserwacji klinicznej oraz wywiad z rodzicami. Precyzyjne określenie rodzaju oraz stopnia deficytów występujących u dziecka pozwala na programowanie zindywidualizowanych i skutecznych oddziaływań terapeutycznych. Im wcześniej zostaną rozpoznane przyczyny zaburzeń, tym lepsze będą efekty terapii.

Cena terapii: 130 zł/45 min lub 80 zł/30 min

Konsultacja 150zł

Cennik obowiązuje od 2024r. Gabinet zastrzega sobie prawo zmiany cennika w dowolnym momencie.

Jeżeli widzisz że Twoje dziecko ma trudności i niepokoją Cię jego zachowania, a wahasz się czy rozpocząć proces diagnozy pod kątem zaburzeń przetwarzania sensorycznego

Objawy zaburzeń integracji sensorycznej

– Unika fizycznej bliskości i dotyku.

– Lubi nosić tylko specyficzne rodzaje ubrań, przeszkadzają mu metki.

– Nie lubi brudzić się klejem i farbami.

– Nie lubi obcinać paznokci, czesać się i myć zębów.

– W głośnych miejscach staje się marudne, czy poddenerwowane.

– Źle reaguje na głośne dźwięki, np. muzyki, odkurzacza.

– Nie zauważa zadrapań, czy siniaków spowodowanych upadkiem

– Kolorując, bardzo mocno dociska kredkę

– Poszukuje głośnych dźwięków

– Lubi być mocno przytulane, lub samo mocno przytula.

– Ma słabą równowagę, często upada lub się potyka

– Idąc po pokoju obija się o meble

– Ma kłopoty ze swobodnym poruszaniem się

– Łatwo wpada we frustrację, reaguje agresją na przytłoczenie odbieranymi bodźcami

– Jest w ciągłym ruchu i wszędzie go pełno

– Cały czas trzyma coś w rączkach i tym porusza

– Trudno mu się skoncentrować, łatwo się rozprasza.

– Ma problemy z samodzielnym zapinaniem guzików, sznurowaniem butów

– Ma trudność uczeniu się nowych umiejętności ruchowych (łapanie piłki, jazda na rowerze)

– Niepoprawnie trzyma ołówek, sztućce czy nożyczki

– Niepewnie wchodzi lub schodzi po schodach

– Ma kłopoty z wycinaniem, rysowaniem po śladzie

– Unika nowych smaków

– Jest wybredne pod względem konsystencji spożywanych pokarmów

– Ma tendencję do wypychania sobie ust jedzeniem