Metoda Integracji Sensorycznej jest jedną z metod stosowanych w terapii dzieci, u których zaobserwować możemy trudności w zakresie:
- umiejętności ruchowych (słaba koordynacja ruchowa, opóźniony rozwój ruchowy, trudności z utrzymaniem równowagi);
- problemów emocjonalnych (nadmierna ruchliwość, nerwowość, kłopoty z koncentracją uwagi);
- opóźnionego rozwoju mowy;
- opanowywania technik szkolnych (problemy dysleksji);
- kłopoty z zapamiętywaniem i motywacją do uczenia się;
- nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD, ADD);
- nadwrażliwości lub zbyt małej wrażliwości na różne bodźce sensoryczne;
- nadwrażliwości na ruch ( negatywna reakcja na ruch, choroba lokomocyjna)
Terapia integracji sensorycznej opiera się na ćwiczeniach stymulujących przyjmujących postać zabawy. W Centrum Terapii Emocja prowadzimy zarówno diagnozę jak i terapię SI. Zapewniamy profesjonalnie wyposażone sale i odpowiednią jakość sprzętów.
Terapia Integracji Sensorycznej opiera się na szczegółowych badaniach diagnostycznych obejmujących: wystandaryzowane testy SI, próby obserwacji klinicznej oraz wywiad z rodzicami. Precyzyjne określenie rodzaju oraz stopnia deficytów występujących u dziecka pozwala na programowanie zindywidualizowanych i skutecznych oddziaływań terapeutycznych. Im wcześniej zostaną rozpoznane przyczyny zaburzeń, tym lepsze będą efekty terapii.
Cena terapii: 145 zł/45 min lub 100 zł/30 min
Konsultacja 180zł
Cennik obowiązuje od 2025r. Gabinet zastrzega sobie prawo zmiany cennika w dowolnym momencie.
Jeżeli widzisz że Twoje dziecko ma trudności i niepokoją Cię jego zachowania, a wahasz się czy rozpocząć proces diagnozy pod kątem zaburzeń przetwarzania sensorycznego
Objawy zaburzeń integracji sensorycznej
– Unika fizycznej bliskości i dotyku.
– Lubi nosić tylko specyficzne rodzaje ubrań, przeszkadzają mu metki.
– Nie lubi brudzić się klejem i farbami.
– Nie lubi obcinać paznokci, czesać się i myć zębów.
– W głośnych miejscach staje się marudne, czy poddenerwowane.
– Źle reaguje na głośne dźwięki, np. muzyki, odkurzacza.
– Nie zauważa zadrapań, czy siniaków spowodowanych upadkiem
– Kolorując, bardzo mocno dociska kredkę
– Poszukuje głośnych dźwięków
– Lubi być mocno przytulane, lub samo mocno przytula.
– Ma słabą równowagę, często upada lub się potyka
– Idąc po pokoju obija się o meble
– Ma kłopoty ze swobodnym poruszaniem się
– Łatwo wpada we frustrację, reaguje agresją na przytłoczenie odbieranymi bodźcami
– Jest w ciągłym ruchu i wszędzie go pełno
– Cały czas trzyma coś w rączkach i tym porusza
– Trudno mu się skoncentrować, łatwo się rozprasza.
– Ma problemy z samodzielnym zapinaniem guzików, sznurowaniem butów
– Ma trudność uczeniu się nowych umiejętności ruchowych (łapanie piłki, jazda na rowerze)
– Niepoprawnie trzyma ołówek, sztućce czy nożyczki
– Niepewnie wchodzi lub schodzi po schodach
– Ma kłopoty z wycinaniem, rysowaniem po śladzie
– Unika nowych smaków
– Jest wybredne pod względem konsystencji spożywanych pokarmów
– Ma tendencję do wypychania sobie ust jedzeniem